Факультет підготовки керівних кадрів

25 липня 1994 року в Інституті Прикордонних військ України було створено магістратуру для підготовки офіцерів оперативно-тактичного рівня. Начальником магістратури став підполковник ЗОЛОТАР Володимир Михайлович. За навчально-методичну та наукову роботу відповідав полковник ЗОЛОТОВ В’ячеслав Павлович.

1 серпня 1994 року на магістратурі розпочалися заняття і вже 15 липня 1995 року відбувся перший випуск офіцерів за денною формою навчання у кількості 21 чоловік.

12 квітня 1995 року на базі магістратури був створений 1 факультет. Формування факультету здійснював досвідчений офіцер і здібний керівник –  полковник ЛЕВЧЕНКО Володимир Федорович, а також його заступник з виховної роботи – полковник ПАВЛОВСЬКИЙ Павло Мар’янович. Начальником курсу був полковник АГАФОНОВ Євген Володимирович.

З серпня 1997 року факультет розпочав підготовку офіцерів за заочною формою навчання.

У серпні 2011 року факультет перейменовано на факультет підготовки керівних кадрів.

За роки діяльності на факультеті здійснювалася підготовка офіцерів оперативно-тактичної ланки не тільки для Державної прикордонної служби України (Держприкордонслужби), але й для Міністерства внутрішніх справ України, Прикордонних військ Грузії та Республік Вірменія, Молдова, Таджикистан, Туркменістан.

Станом на сьогодні факультет очолює доктор педагогічних наук полковник БІЛЯВЕЦЬ Сергій Якович.

Начальник факультету

Головна місія факультету – підготовка висококваліфікованих керівних кадрів нової генерації оперативно-тактичної та оперативно-стратегічної ланок управління Держприкордонслужби.

Потреба сьогодення Держприкордонслужби в керівних кадрах нової генерації

Сучасні вимоги Адміністрації Держприкордонслужби до компетентностей керівних кадрів прикордонного відомства набули суттєвих відмінностей у порівнянні із тими, що були до 2014 року. Це безпосередньо пов’язано із тим, що змінилися визначальні чинники діяльності Держприкордонслужби, зокрема:

поряд із «звичайними» для прикордонного простору України загрозами (міграція, контрабанда, незаконне видобування мінеральних та біоресурсів тощо) набули реальності загрози воєнного, терористичного, інформаційно-психологічного та кібернетичного характеру;

неможливість швидкого подолання кадрових проблем в підрозділах та органах охорони державного кордону, що пов’язані зі значною недоукомплектованістю особовим складом та його недостатньою компетентністю для діяльності у нових умовах;

євроатлантичний та євроінтеграційний стратегічний курс України передбачає формування у здобувачів оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів нових практичних навичок і психології управління підпорядкованими підрозділами та особовим складом, а також організації взаємодії (координації, співробітництва тощо) відповідно до стандартів НАТО та моделі інтегрованого управління кордонами;

виникла необхідність приведення рівня вищої військової освіти керівного складу оперативно-стратегічної ланки до вимог військово-облікових спеціальностей. Удосконалення професійної підготовки офіцерського корпусу є запорукою ефективності оперативно-службової (бойової) діяльності та важливою складовою підняття іміджу Держприкордонслужби.

Зазначене зумовлює необхідність формування офіцерського корпусу прикордонного відомства нової генерації. Визначальною рисою сучасних офіцерів-прикордонників має бути професійна компетентність і принциповість у питаннях забезпечення недоторканності  державного кордону та охорони суверенних   прав   України  в  її  прилеглій  зоні  та  виключній (морській) економічній зоні, а також готовність до своєчасного та вмілого реагування на загрози воєнно-терористичного характеру та стійкість в умовах інформаційно-психологічних впливів противника.

 Реалізація місії факультету покладається на його структурні підрозділи, якими є:

управління (деканат);

кафедра оперативного мистецтва;

кафедра прикордонної безпеки;

кафедра національної безпеки (сфера прикордонної діяльності) та управління;

2 курси очного навчання;

курс заочного навчання.

Якісна підготовка слухачів неможлива без досвідченого науково-педагогічного складу.

Тому колектив факультету підготовки керівних кадрів з моменту свого створення й увесь період функціонування прагнув до формування потужного науково-практичного потенціалу. Зокрема, з цією метою протягом останніх п’яти років підвищення кваліфікації та наукова діяльність науково-педагогічних працівників факультету мали пріоритетне значення. Результати плідної праці за цей період такі:

підготовлено 7 докторів наук (військових наук – Дмитро КУПРІЄНКО, Юрій ІВАШКОВ, Анатолій МИСИК, Валентин МАЗУР; державного управління – Геннадій МАГАСЬ; педагогічних наук – Сергій БІЛЯВЕЦЬ, Олег СТАВИЦЬКИЙ); 6 кандидатів наук (військових наук – Сергій ОНИЩУК, Володимир ЛЕМЕШКО, Олексій ГЛУЗДАНЬ; державного управління – Катерина МОСТОВА; педагогічних наук – Наталя  ЛЕВЧУК; психологічних наук – Антон ДАЦКОВ);

для поглибленого дослідження проблем забезпечення прикордонної безпеки суб’єктами інтегрованого управління кордонами прийнято участь у розробленні 4 монографій, розроблено більше 20 науково-дослідних робіт, оприлюднено результати наукових досліджень у понад 200 наукових статтях;

з метою забезпечення навчального процесу та діяльності Держприкордонслужби підготовлено 8 навчальних та навчально-методичних посібників;

в контексті отримання учасниками освітнього процесу неформальної освіти та набуття soft skills (гнучких соціальних навичок) факультет брав активну участь у заходах: міжвузівського співробітництва з підрозділами провідних закладів вищої освіти та вищих військових навчальних закладів, зокрема, Національного університету оборони України імені Івана Черняховського (м. Київ), Національної академії Національної гвардії України (м. Харків), Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Житомирського військового інституті імені С. П. Корольова, Військової академії (м. Одеса), Національної академії Сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного (м. Львів), Інституту стратегічних досліджень (м. Київ), Національної академії державного управління при Президентові України (м. Київ), Національного університету «Острозька академія» (м. Острог), Дипломатичної академії України імені Геннадія Удовенка при МЗС; а також міжнародного співробітництва з міжнародними безпековими організаціями, зокрема: НАТО, Європейським агентством з прикордонної та берегової охорони Frontex, Міжнародною організацією з міграції, Організацією з безпеки та співробітництва у Європі, Міжнародним центром розвитку міграційної політики, з закордонними закладами вищої освіти, зокрема, Європейським центром дослідження проблем безпеки імені Джорджа К. Маршалла (Німеччина), Національним університетом публічної служби (Угорщина), Прикордонним коледжем ОБСЄ для керівного складу (Республіка Таджикистан);

діяльність наукового, науково-педагогічного складу та слухачів факультету в рамках наукового товариства є невід’ємною частиною формування професійних компетентностей слухачів та науковців-початківців, а також розвитку навичок керівництва науковою роботою досвідчених вчених. В даному контексті роботу наукових гуртків кафедр факультету спрямовано на розвиток наукового світогляду слухачів, ад’юнктів, докторантів та науково-педагогічного складу, практичного застосування здобутих результатів в інтересах забезпечення прикордонної безпеки держави, а також справедливого та принципового ставлення експертів конкурсів до оцінювання цих здобутків. Члени наукового товариства кафедр факультету, зважаючи на їх високій професіоналізм, регулярно посідають призові місця у конкурсах на кращу наукову роботу в Національній академії. Найкращі наукові роботи розроблено під керівництвом Андрія МАЛЬЦЕВА, Олександра БІНЬКОВСЬКОГО, Віктора ЗАЛОЖА, Ігоря МОРОЗОВА;

участь у редакційних колегіях фахових наукових видань брали: «Збірника наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України» (військові та технічні науки) – Дмитро КУПРІЄНКО та Анатолій МИСИК; «Збірника наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України» (педагогічні науки), «Вісника Національної академії Державної прикордонної служби України (електронне видання)» (педагогічні науки) – Олег СТАВИЦЬКИЙ;

участь у засіданнях спеціалізованих вчених рад із захисту кандидатських і докторських дисертацій у якості членів рад та офіційних опонентів у Центральному науково-дослідному інституті Збройних Сил України, Національному університеті оборони України імені Івана Черняховського, Харківському Національному університеті Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Національній академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, Національній академії Національної гвардії України, Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича брали: Сергій БІЛЯВЕЦЬ, Дмитро КУПРІЄНКО, Юрій ІВАШКОВ, Олег СТАВИЦЬКИЙ, Анатолій МИСИК, Сергій ОНИЩУК, Геннадій МАГАСЬ, Олег Ставицький;

участь в якості експертів у роботі Ради Міністерства освіти і науки щодо Конкурсу проектів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених за фаховим напрямом «Правові, філософські, історичні та політологічні аспекти державотворення; захист свободи і національної безпеки України та її громадян на шляху євроінтеграції», Галузевої експертної ради та акредитаційних комісій Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти брали Дмитро КУПРІЄНКО та Анатолій МИСИК.

Зважаючи на зазначені досягнення, сучасний стан науково-педагогічного складу факультету подано у таблиці:

Науково-педагогічний склад Посада Науковий ступінь Вчене звання Почесне звання, премії
Деканат
1 полковник БІЛЯВЕЦЬ С.Я. начальник (декан) факультету доктор педагогічних наук
2 полковник КУПРІЄНКО Д.А. заступник начальника (заступник декана) факультету з навчально-методичної роботи доктор військових наук доцент лауреат обласного конкурсу НДР Хмельницької обласної ради (2016);

лауреат Хмельницької обласної премії імені Миколи Дарманського в галузі освіти та науки (2017)

Разом за управління 2 1
Кафедра оперативного мистецтва
1 полковник СТАВИЦЬКИЙ О.М. начальник кафедри доктор педагогічних наук доцент
2 полковник МАЛЬЦЕВ А.Ю. професор кафедри кандидат педагогічних наук доцент
3 працівник ТОМКІВ І.О.

(генерал-майор запасу)

доцент кафедри кандидат педагогічних наук професор Заслужений працівник освіти
4 полковник МИХАЙЛИШИН О.О. доцент кафедри кандидат педагогічних наук доцент
5 підполковник ДАЦКОВ А.В. старший викладач кафедри кандидат психологічних наук
6 полковник ДУПЛЯК С.В. старший викладач кафедри
7 працівник ОРЛОВ Є.В.

(полковник запасу)

старший викладач кафедри
Разом за кафедру 5 4 1
Кафедра прикордонної безпеки
1 полковник МАГАСЬ Г.А. начальник кафедри доктор наук з державного управління
2 працівник РАЙКО В.В.

(генерал-лейтенант запасу)

професор кафедри доктор педагогічних наук професор
3 працівник БІНЬКОВСЬКИЙ О.А. (генерал-майор запасу) доцент кафедри кандидат військових наук
4 працівник ТРЕМБОВЕЦЬКИЙ О.Г.

(полковник запасу)

доцент кафедри кандидат педагогічних наук доцент
5 підполковник САЛЮК С.В. старший викладач кафедри
6 підполковник КОВАЛЬ А.Я. викладач кафедри
Разом за кафедру 4 2
Кафедра національної безпеки (сфера прикордонної діяльності) та управління
1 полковник ІВАШКОВ Ю.Б. начальник кафедри доктор військових наук доцент
2 працівник МИСИК А.Б.

(полковник у відставці)

професор кафедри доктор військових наук доцент Заслужений працівник освіти
3 працівник МОРОЗОВ І.В.

(полковник у відставці)

доцент кафедри кандидат військових наук доцент Заслужений працівник освіти
4 працівник ЗАЛОЖ В.В.

(полковник у відставці)

доцент кафедри кандидат військових наук доцент
5 підполковник ГЛУЗДАНЬ О.П. доцент кафедри кандидат військових наук
6 полковник КАЧУРОВСЬКИЙ І.А. старший викладач кафедри
7 підполковник НІКУЛІН М.О. старший викладач кафедри
Разом за кафедру 5 4 2
Разом за факультет 16 11 3

Основними завданнями факультету є:

  1. Підготовка військових фахівців оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів з одночасним здобуттям вищої освіти на другому (магістерському) рівні за ліцензованими спеціальностями:
Спеціальність вищої освіти Ліцензований обсяг Набір у 2018-2019 роках за рівнями вищої військової освіти Форми навчання
252 Безпека державного кордону 100 Оперативно-тактичний рівень Денна

Заочна

253 Військове управління (за видами збройних сил) 20 Оперативно-тактичний рівень Денна

Заочна

256 Національна безпека (сфера прикордонної діяльності) 25 Оперативно-тактичний рівень Оперативно-стратегічний рівень Денна

 

Заочна

081 Право 25
262 Правоохоронна діяльність 25 Оперативно-тактичний рівень Денна

Заочна

274 Автомобільний транспорт 20 Оперативно-тактичний рівень Заочна
035 Філологія 25
281 Публічне управління та адміністрування 50
  1. Організація і провадження навчальної, методичної, наукової роботи, роботи з персоналом і культурно-просвітницької діяльності, направленої на забезпечення освітньої діяльності з підготовки офіцерів.
  2. Організація і забезпечення заходів, пов’язаних з набуттям слухачами систематизованих знань, практичних умінь та навиків діяльності за фахом, а також організації самостійної роботи персоналу факультету та проведення контрольних заходів усіх форм.
  3. Забезпечення умов для формування соціально зрілої, творчої особистості.
  4. Виховання морально свідомих громадян Української держави. формування громадянської позиції, патріотизму, власної гідності, готовності до виконання завдань з охорони та захисту державного кордону на основі розвинутих професійно-важливих якостей, відповідальності за свою долю, долю суспільства і держави, поваги до Конституції України.
  5. Забезпечення дотримання етичних норм у стосунках між військовослужбовцями, викладачами, слухачами атмосфери доброзичливості і взаємної поваги.
  6. Проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців.
  7. Забезпечення підготовки науково-педагогічних кадрів, підвищення їх педагогічної майстерності (у т. ч., формування професійних компетентностей на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти).
  8. Організація і забезпечення заходів щодо підвищення кваліфікації інших категорій персоналу.

В основу ідеології навчання слухачів покладено двовекторну підготовку, а саме:

1 вектор – підготовка фахівців за спеціальностями відповідно до стандартів вищої освіти на другому (магістерському) та третьому (науковому) освітніх рівнях;

2 вектор – підготовка військових фахівців відповідно до професійних стандартів офіцерів оперативно-тактичного та оперативно-стратегічного рівнів Держприкордонслужби.

Так, наприклад, відповідно до моделі підготовки офіцера оперативно-тактичного рівня за спеціальністю «Безпека державного кордону», фахові компетентності формуються на 4-х етапах, а саме:

І етап – у 1 семестрі – Готовність до виконання обов’язків на керівних посадах як ВПС, так і механізованого батальйону;

ІІ етап – у 2 семестрі – Готовність до виконання обов’язків на керівних посадах органів охорони державного кордону (у повсякденних умовах), а також механізованої бригади (в обороні і наступі);

ІІІ етап – у 3 семестрі – Готовність до виконання обов’язків на керівних посадах органів охорони державного кордону (при ускладненні обстановки та в особливий період), а також механізованої бригади (під час стабілізаційних, специфічних дій та у спеціальній операції);

ІV етап – у 4 семестрі – Готовність до виконання обов’язків на керівних посадах органів охорони державного кордону (з урахуванням діяльності регіональних управлінь Держприкордонслужби), а також механізованої бригади (щодо керівництва та організації роботи посадових осіб тактичної ланки).

З метою одержання слухачами практичних навичок та діагностування результатів навчання структурно-логічною схемою та навчальним планом передбачено проведення корегувально-відновлювального польового виходу, стажування на посадах за призначенням, 5 комплексних тактичних задач та 5 ділових ігор (з них на 1 курсі – 4 задачі та 2 гри, на 2 курсі – 1 задача та 3 гри).

Стратегічними пріоритетами розвитку освітньої діяльності факультету є:

  1. Формування у слухачів компетентностей, необхідних для забезпечення інтероперабельності у контексті взаємодії складових сектору безпеки і оборони України.
  2. Посилення підготовки слухачів з питань управління формуваннями Держприкордонслужби під час виконання завдань при виникненні ситуацій воєнного характеру.
  3. Впровадження в освітню діяльність факультету передового досвіду підготовки керівних кадрів збройних сил НАТО та правоохоронних органів ЄС і США.
  4. Підвищення ефективності викладання навчальних дисциплін за рахунок більш широкого впровадження інтерактивних методів навчання, а також нарощування навчально-матеріальної бази та навчально-методичного забезпечення освітнього процесу з урахуванням новітніх підходів та можливостей сучасних технологій.

Таким чином, на сьогодні факультет підготовки керівних кадрів – це один із основних організаційних і навчально-наукових структурних підрозділів Національної академії, який створено для реалізації навчальних, виховних, науково-дослідних і культурно-просвітницьких завдань.

Слухачі факультету навчаються у спеціалізованих аудиторіях, що мають необхідне комп’ютерне, теле- і аудіозабезпечення, різноманітні технічні засоби навчання, макети, схеми, користуються обладнаним польовим навчальним центром Національної академії та військовим стрільбищем.

Схему формування навчально-методичного забезпечення освітнього процесу факультету представлено на рис. 1

Заінтересованим учасникам освітнього процесу Національної академії відкривається авторизований доступ до всіх складових навчально-методичного забезпечення освітнього процесу факультету у модульному середовищі навчання (за посиланням http://10.241.24.9/moodle/course/) та на порталі  автоматизованої системи керування навчальним процесом (за посиланням http://10.241.24.25/).

Базовими структурними підрозділами факультету, що проваджують освітню та наукову діяльність за певними спеціальностями є кафедри.

 

КАФЕДРА ОПЕРАТИВНОГО МИСТЕЦТВА

Начальник кафедри – доктор педагогічних наук, доцент полковник СТАВИЦЬКИЙ Олег Миколайович.

Науковий потенціал кафедри: Заслужений працівник освіти України, доктор наук, 4 кандидати наук, професор, 3 доценти.

 На кафедрі викладається 4 навчальних дисципліни:

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-тактичному рівні підготовки

«Тактика та оперативне мистецтво Збройних Сил України»;

«Бойове забезпечення і тактика родів військ»;

«Історія війн і збройних конфліктів»;

«Тактика загальновійськових частин і з’єднань»;

«Бойове забезпечення та застосування підрозділів родів військ»;

«Оперативне мистецтво»;

«Діяльність штабів ДПСУ та ЗСУ».

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-стратегічному рівні підготовки

«Основи оборони України».

 Навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін кафедри викладено для авторизованих користувачів у модульному середовищі навчання Національної академії (за посиланням http://10.241.24.9/moodle/course/index.php?categoryid=125) та на порталі  автоматизованої системи керування навчальним процесом Національної академії  (за посиланням http://10.241.24.25/).

У зв’язку з загостренням воєнно-політичної ситуації в державі, участю Держприкордонслужби в операції Об’єднаних сил на Сході держави внесено зміни в робочі програми навчальних дисциплін з метою формування у слухачів необхідних компетентностей щодо організації оперативно-службової та бойової діяльності прикордонних органів(підрозділів) в умовах воєнних конфліктів.

В інтересах успішного досягнення цільових настанов навчальних дисциплін на кафедрі активно впроваджуються інноваційні підходи: інтерактивні методи навчання, які сприяють взаємодії усіх учасників навчальної ситуації; інтелект-карти на основі використання можливостей сучасного програмного забезпечення, які формують системні знання щодо сутності та змісту певних понять та категорій; тестові програми для контролю знань; електронні журнали обліку результатів навчання; електронні таблиці аналізу результатів тестового контролю слухачів.

На кафедрі функціонує наукова школа дослідження проблем військового управління у Збройних Силах України (керівник – Олег СТАВИЦЬКИЙ), у роботі якої бере участь весь науково-педагогічний склад кафедри.

 Пріоритетними напрямами наукових досліджень та розвитку змісту освітньої діяльності кафедри є:

тактика та оперативне мистецтво загальновійськових частин та з’єднань, розвиток на сучасному етапі;

оперативно-службова та бойова діяльність Державної прикордонної служби України;

теоретичні підходи щодо нових способів та методів організації оперативно-бойової діяльності у відповідності до сучасних загроз воєнно-терористичного характеру.

Навчально-матеріальну базу кафедри складають: лекторії, навчальні аудиторії для проведення групових та практичних занять. Усі аудиторії оснащені комп’ютерною технікою та сучасними технічними засобами навчання.

 

КАФЕДРА ПРИКОРДОННОЇ БЕЗПЕКИ

Начальник кафедри – доктор наук з державного управління полковник МАГАСЬ Геннадій Анатолійович.

Науковий потенціал кафедри: 2 доктори наук, 2 кандидати наук, професор та доцент.

На кафедрі викладається 6 навчальних дисциплін:

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-тактичному рівні підготовки

«Оперативно-службова діяльність Державної прикордонної служби України»;

«Оперативно-службова діяльність регіонального управління»;

«Оперативно-службова діяльність органів охорони державного кордону»;

«Оперативно-службова діяльність підрозділів охорони державного кордону»;

«Оперативно-службова діяльність підрозділів та органів охорони державного кордону».

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-стратегічному рівні підготовки

«Діяльність Державної прикордонної служби України».

Навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін кафедри викладено для авторизованих користувачів у модульному середовищі навчання Національної академії (за посиланням http://10.241.24.9/moodle/course/index.php?categoryid=200) та на порталі  автоматизованої системи керування навчальним процесом Національної академії  (за посиланням http://10.241.24.25/).

На кафедрі функціонує наукова школа дослідження проблем безпеки державного кордону (керівник – Геннадій МАГАСЬ), у роботі якої бере участь весь науково-педагогічний склад кафедри.

Пріоритетними напрямами наукових досліджень та розвитку змісту освітньої діяльності кафедри є:

тактика та оперативне мистецтво Державної прикордонної служби України, її розвиток на сучасному етапі;

оперативно-службова діяльність органів та підрозділів в різних умовах обстановки на державному кордоні;

удосконалення діяльності керівників оперативно-тактичного рівня в умовах виникнення військового конфлікту на державному кордоні; організація взаємодії, всебічного забезпечення та управління підпорядкованими силами та засобами під час локалізації кризових ситуацій на державному кордоні.

 Навчально-матеріальну базу кафедри складають: лекторії, навчальні аудиторії для проведення групових та практичних занять. Усі аудиторії оснащені комп’ютерною технікою та сучасними технічними засобами навчання.

 

КАФЕДРА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ (сфера прикордонної діяльності) та управління

Начальник кафедри – доктор військових наук, доцент полковник ІВАШКОВ Юрій Борисович.

Науковий потенціал кафедри: 2 Заслужених працівника освіти України, 2 доктори наук, 3 кандидати наук, 4 доценти.

 На кафедрі викладається 19 навчальних дисциплін:

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-тактичному рівні підготовки

«Теорія та практика наукових досліджень»;

«Наукові основи управління»;

«Наукові основи управління та кадровий менеджмент»;

«Міжнародна діяльність та прикордонно-представницька робота»;

«Управління повсякденною діяльністю»;

«Управління повсякденною діяльністю органів охорони державного кордону»;

«Діяльність штабів ДПСУ та ЗСУ»;

«Служба штабів»;

«Інформаційно-аналітичне забезпечення ОСД»;

«Прикордонна безпека України»;

«Інтегроване управління кордонами».

На другому (магістерському) рівні вищої освіти та оперативно-стратегічному рівні підготовки

«Національна безпека України»;

«Державне управління у сфері національної безпеки»;

«Стратегія та основи стратегічного планування»;

«Інформаційно-аналітична діяльність ДПСУ»;

«Управління змінами та впровадження інновацій»;

«Інформаційна політики та інформаційна безпека».

На третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти

«Оперативно-службові (оперативно-бойові) проблеми безпеки державного кордону»;

«Науково-прикладні проблеми безпеки державного кордону».

Навчально-методичні комплекси навчальних дисциплін кафедри викладено для авторизованих користувачів у модульному середовищі навчання Національної академії (за посиланням http://10.241.24.9/moodle/course/index.php?categoryid=198) та на порталі  автоматизованої системи керування навчальним процесом Національної академії  (за посиланням http://10.241.24.25/).

На кафедрі функціонує наукова школа дослідження проблем прикордонної діяльності у сфері національної безпеки (керівник – Юрій ІВАШКОВ), у роботі якої бере участь весь науково-педагогічний склад кафедри.

Кафедра забезпечує формування та рецензування Збірника наукових праць слухачів підготовки керівних кадрів (головний редактор – Ігор МОРОЗОВ).

 Пріоритетними напрямами наукових досліджень та розвитку змісту освітньої діяльності кафедри є:

дослідження механізмів функціонування системи управління на всіх рівнях;

запровадження у навчальний процес сучасних геоінформаційних та телекомунікаційних технологій (автоматизованих робочих місць, інформаційних систем, інтерактивних дошок, електронних карт тощо).

запровадження у навчальний процес сучасних педагогічних технологій (елементів дистанційного навчання, створення електронних навчальних програм, електронних посібників, власної електронної бібліотеки тощо);

дослідження проблем управління службою прикордонного відомства;

структурно-функціональний аналіз та синтез систем управління Держприкордонслужби;

дослідження інших проблем управлінської діяльності складових сектору безпеки і оборони України.

 Навчально-матеріальну базу кафедри складають: лекторії, навчальні аудиторії для проведення групових та практичних занять, спеціалізований клас інформаційно-аналітичної діяльності. Усі аудиторії оснащені комп’ютерною технікою та сучасними технічними засобами навчання.